středa 26. května 2021

Vlnobití

Končíme den jak jinak než mezi skalami Porto Moniz. Po kávě a místní verzi pastéis de nata se umisťujeme na bezpečné místo betonové plochy za skalku. Jsou totiž slušně velké vlny, které se co chvíli přelévají přes bariéry do chráněných bazénků. 

Jdu to hned do vody vyzkoušet. Čekám za bariérou na vlny. Opodál mne pozoruje plavčík. Občas se nějaká vlna převalí a dělá v bazénku příjemnou houpačku. S pocitem bezpečí za bariérou se tak oddávám vlnění. 

Plavčík na mne píská. Aha, proud převalujících se vln mne zanesl blíž ke skalce za mými zády. Krauluji od ní s pocitem slušného plavce k opačnému kraji bazénku. Nejde to lehce, ale za chvíli jsem tam. No nic, říkám si, doplavu na břeh, houpačku mi pokazil ten příliš opatrný plavčík. 

Zabírám v poloze na prsa, abych překonal těch asi pět metrů ke břehu. Pode mnou na bílo natřené široké schody. Stačilo by si stoupnout. Pán tvorstva ale snad doplave, ne...?!? Zabírám, zabírám a furt nic. Ony ty vlnky oceánu vytvořily v tom místě mírný protiproud a pán tvorstva máchá rukama a stojí pořád na jednom fleku dva metry od břehu. Drobnost, ale na procitnutí z převahy nad Matičkou Přírodou výborný protilék. 

Než jsem se vyškrábal na břeh, stála už Yveta s našimi věcmi v rukách. Bezpečné místo na slunění je pět centimetrů pod vodou oceánu. Vlnění je vlnění... 

Žádné komentáře: